Michaël Truijen, directeur/eigenaar Image Building: “Het belang van vastgoedmarketing op locatie wordt nog onderschat!”
05-10-2018

Michaël Truijen, directeur/eigenaar Image Building: “Het belang van vastgoedmarketing op locatie wordt nog onderschat!”

Michaël Truijen is samen met Stephan Molenaar directeur/eigenaar van Image Building, een toonaangevend bedrijf in de buitenreclame. Truijen geeft in dit interview zijn visie op de ontwikkelingen in de vastgoedmarkt en de buitenreclame. Ook vertelt hij waarom Image Building de Dynamis ‘Go to EXPO’ sponsort. Deze wielrentocht van Heerlen naar de EXPO REAL in München vindt plaats van 5 t/m 9 oktober. Het Leontienhuis is het goede doel, waarvoor gefietst wordt.

Michaël (1966) is nu 15 jaar directeur/eigenaar van Image Building. Truijen: “Het is fantastisch om met ons bedrijf een bijdrage te leveren aan de doelstellingen van vastgoedbedrijven.” Het toeleveren aan de vastgoedbranche zit volgens hem letterlijk in de genen van Image Building.

Alles in eigen huis

“Image Building bestaat al ruim 25 jaar. Doordat we het hele productie- en plaatsingsproces in eigen huis hebben, zijn we zeer flexibel en zijn we in staat om door heel Nederland een korte levertijd te hanteren,” aldus Truijen. Image Building print, confectioneert en bouwt de frames in Den Haag. Elke dag rijden zijn collega’s aan de hand van een zeer efficiënte planning door het hele land met de bussen, hoogwerkers en kranen.

Trots op de Trotter

Truijen is bijzonder trots op de Trotter; de eerste hoogwaardige mobiele buitenreclamedrager, die bestaat uit een afgewerkte betonnen voet, een in hoogte verstelbare zuil en een duurzaam ontwikkelde kap met dubbelzijdige beelddrager. “Het voordeel van een Trotter is, dat ze bijna op ieder oppervlak kan worden geplaatst én niet in de grond wordt verankerd. Er hoeft dus geen rekening te worden gehouden met kabels en leidingen,” zegt Truijen.

Synergie tussen online en offline

Vastgoedbedrijven laten regelmatig grote buitenreclames van andere bedrijven op hun pand hangen. Wat ze daarbij vaak vergeten, is de ‘branding’, waaronder de buitenreclame van het pand zélf! Volgens Truijen wordt vastgoedmarketing helaas nog zwaar onderschat door de vastgoedsector. Zo sluiten bijvoorbeeld online en offline vastgoedmarketing activiteiten vaak nog helemaal niet goed op elkaar aan. Volgens Truijen valt daar nog een hele wereld te winnen. Truijen: “Buitenreclame is nu pas volwassen aan het worden. Gelukkig is het sterk groeiende. Dit, in tegenstelling tot bijvoorbeeld print en TV reclame, dat juist aan het afnemen is.”

Hechtere samenwerking

In de vastgoedsector wordt steeds meer samenwerking gezocht tussen vastgoedeigenaren, makelaars en toeleveranciers, zoals Image Building en bijvoorbeeld reclame- en marketingbureaus. Truijen: “Ik verwacht dat deze samenwerkingsvormen in de toekomst alleen nog maar hechter zullen worden. Deze partijen hebben elkaar juist nodig bij het versterken van het merk en dus de beleving van het pand én de locatie. Deze partners zijn samen verantwoordelijk voor de ‘storytelling’!”

Vastgoedmarketing in de kinderschoenen

Volgens Truijen staat vastgoedmarketing in Nederland nog in de kinderschoenen. Zéker als je dat bijvoorbeeld vergelijkt met de automotive of de retail branche. De kennis die Image Building in die sectoren opdoet, past zij ook toe in de vastgoedsector. Op deze wijze draagt de organisatie haar steentje bij aan het innoveren van de toch nog wat conservatieve vastgoedsector.

Circulaire buitenreclame

Image Building streeft continu naar de verduurzaming van haar productieproces. De meeste materialen, die zij voor haar producten gebruikt, zijn recyclebaar. “We produceren geen wegwerpproducten, maar een duurzaam alternatief met een lange levensduur. Doordat de productie in eigen beheer plaatsvindt, kan zowel de CO2 uitstoot worden beperkt én ook op logistieke en transportkosten vanuit het buitenland worden bespaard,” volgens Truijen. Het duurzame businessmodel van Image Building bestaat dus uit het delen van hun producten in plaats van het verkopen ervan.

25 jarig partnership

De samenwerking tussen Image Building en Dynamis kan ook als duurzaam, in de zin van langdurig, worden bestempeld. Truijen: “Sinds de oprichting van Image Building en van Dynamis, allebei ruim 25 jaar geleden, werken wij voor hen. Overigens zijn nog niet alle aangesloten partners van Dynamis klant van ons. Zij kunnen namelijk hun eigen buitenreclame leverancier kiezen.”

Dynamis ‘Go to EXPO’

Van vrijdag 5 t/m dinsdag 9 oktober fietst het Dynamis team 200 kilometer per dag. De fakkel uit het Dynamis-logo nemen ze mee tijdens deze tour. Het team fietst vanuit Heerlen naar München voor het Leontienhuis. Dit inloophuis voor mensen met een eetstoornis én hun naasten is een initiatief van Leontien van Moorsel, voormalig topwielrenster. De keuze voor dit goede doel is niet geheel toevallig, omdat Dynamis eind 2017 het Leontienhuis, een verbouwde woonboerderij in Zevenhuizen (Zuid-Holland), nog op basis van duurzaamheid heeft getaxeerd.

Mooi initiatief

Truijen: “Dynamis is een langjarige partner van ons. Wij vinden het een mooi initiatief en sponsoren daarom met geld en plaatsen een Trotter bij de start van de wielrentocht in Heerlen. Ook geven we spandoeken voor onderweg mee.” Image Building is zelf overigens ook op de EXPO REAL in München aanwezig. Vooral om de Nederlandse zakenrelaties op Holland Property Plaza te spreken.

Dit artikel is onderdeel van de interviewreeks in het kader van de Dynamis ‘Go to EXPO’.

Lees meer blogs en interviews over Go to EXPO zie categorie Go to EXPO

Informatie nodig?

IE10 wordt niet ondersteund. U gebruikt een NIET ONDERSTEUNDE versie van Internet Explorer.
Gebruik of download een moderne browser.